אירועים לדתיים – כיצד מארגנים אירוע למגזר הדתי

חופהכשאנחנו מארגנים אירוע לחילוניים, אז אין הרבה כללים שאנחנו אמורים לעמוד בהם. בדרך כלל התוכן של האירוע הוא מה שחשוב, אנחנו צריכים להקפיד עליו על מנת שהאורחים ייהנו בו. אך כשמדובר על אירועים לדתיים, יש רשימה ארוכה של דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, עוד לפני שאנחנו מתחילים לחשוב על כל העניין של התוכן.

אירועים לדתיים, יכולים מן הסתם להתחלק למגוון רחב של נושאים, בין אם מדובר באירועי שמחות משפחתיות, חתונות, בריתות, בר ובת מצווה, אירועים לעובדים דתיים, אירועים לקבוצות ועוד. בתור מארגני אירועים אנחנו צריכים להיות מוכנים לארגן כל סוג של אירוע על פי הצורך. לשם כך אנחנו צריכים להכיר את המגזר ומנהגיו על מנת שנוכל לבצע את האירוע כנדרש ולאפשר לאורחים שלנו ליהנות ממנו.

כפי שציינו, אירוע למגזר הדתי הוא שונה מאירוע למגזר החילוני, מאחר ויש ניואנסים שונים שאנחנו צריכים להכיר ולשים לב אליהם. כאן צריך לומר שאי אפשר לקחת את המגזר הדתי כמקשה אחת, בדיוק כמו שהחילונים אינם מקשה אחת. המגזר הדתי מחולק לקבוצות ולכל קבוצה יש הרגלים וערכים מסוימים, אנחנו צריכים לדעת מול מי אנחנו עובדים ומה בדיוק הם מצפים לקבל מאיתנו. כך נוכל לספק להם את מה שהם רוצים.

אירועים לדתיים – מה אנחנו אמורים לשים לב?

ראשית, כידוע במגזר הדתי ישנם תכנים שלא מקובל לשים אותם באירועים או בכל מצב אחר, תכנים שאינם צנועים. אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון ולבדוק שכל התכנים עומדים במה שהמגזר הדתי מעוניין ומוכן לקבל. אנחנו לא רוצים לעורר מהומה ואי נוחות.

שנית, רצוי מאוד התכנים אשר מועברים באירועים אלו, יהיו מקושרים לנושאים שקרובים לליבם, בין אם זו אמונה, משפחה, ארץ ישראל וכדומה. אין טעם להציג נושאים שלא רק שהם אסורים אלא גם אינם מדברים למגזר הדתי כך או כך.

שלוש, אצל מרבית האוכלוסייה הדתית קיים מנהג של הפרדה בין גברים לנשים, בוודאי כשמדובר בריקודים או דברים כאלה. מוטב לברר זאת בטרם מחליטים לנהוג כך, שכן יש קבוצות דתיות שונות שמעדיפות דווקא שלא תהיה הפרדה שכזו.

ארבע, כמובן שכל האוכל אשר אמור להיות מוגש באירוע חייב להיות אוכל כשר. בין אם זו כשרות חלבית או בשרית. יש לדאוג כמובן להפרדה על פי שעות ועל פי כל המנהגים הנהוגים בקהילה.

חמש, מבחינת האטרקציות, הרי שהמוזיקה צריכה להיות ישראלית, אפשר לשלב אטרקציות שמתאימות לילדים ובני נוער, כמובן שהן צריכות להתאים לאופי החיים הדתי.

לפני סיום חשוב לומר, כשמארגנים אירועים לדתיים, מוטב להתייעץ עם אנשים מתוך הקהילה וכן מתוך הקבוצה עבורה מארגנים את האירוע. כך קטנים הסיכויים ליפול בדברים שעלולים להעכיר את האווירה. בצורה כזו האירוע יעבור בצורה טובה.